22 August 2012

Aidilfitri!!

Assalamualaikum.

Hye korang semua..,hari ni raya ke-empat. So rajin la pulak tangan ni nak menaip cerita raya tahun ni. Banyak yang best dan banyak yang kelakar. Bermulanya 29 Ramadhan aku dah gerak balik Selangor, naik bus Shamisha tepat jam 12.30 tengah malam,. Sesampainya kat bus stop Jalan Duta, ayah dan mak ready tunggu kat situ menanti kepulangan ankanya..haha. Lepas ja menjejaki rumah dalam pukul 6 lebih, tido dan bagun siap-siap untuk gerak pegi shopping last kopek punya pasal. Shopping pon bukan jauh mana pon, Tesco Curve je.. Mencari tudung akak aku nie haa. Kelam kabut aku dibuatnya. tengah-tengah pilih barang, ayah dah call kata dah ob the way keluar rumah nak ambil kiteorang kat curve for balik raya. apa lagi. Tolak troli dengan laju mungkin. dah macam program realiti tv lah pulak time tu. Ala-ala program bagi RM1000, kena habiskan dalam masa 15minit. Hahaha. macam tu la kiteorang.terus la keluar dari Tesco, boleh pulak sesat tak jumpa pintu keluar, sebab diorang tengah buat renovation, last-last tnya akak kat bawah tu, then finally jumpa jalan keluar..so jalan-jalan,bila dah jumpa tudung dekat area bawah Metrojaya tu, abang kat situ ambil kesempatan naikkan harga tudung pulak. Tapi dah nak buat macam ne,kesuntukan waktu, so beli je la.habis  untuk shopping, so gerak untuk balik kampung.


Tahun nie 1st raya dekat Perak dulu,. raya kedua baru balik Sekinchan.. Walaupun dah umor meningkat naik. tapi nak tahu aku hanya duduk rumah dan makan je kejenya boleh dapat duit raye RM106..yang adik aku tu jenuh pegi beraya rumah tah sesapa yang dia tak kenal kat kampung tu, sama je lebih kurang dengan aku.. Kelakar je.. but, best pulak, sudah besar makin besar la amaun duit yang dapat dari pakcik makcik kat kampung tu. Terima Kasih ye semua. Ok la. Di kesempatan ini, aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada yang mengenali diri ini dan sahabat handdai yang jauh tah kemana-mana.. :)


#disini aku selitkan foto-foto berlangsungnya hari raya di kampung 
bersama Keluarga Tercinta..muaahxx


akak, mak and aku

my siblings

baru lepas jalan-jalan raya

kemabr tak seiras..haha

Titi (kucing ) kesayangan akak

posing raya

poss gitar...ala-ala najwa latip gitu..hahah..nama sama plak tu.tp aku najwa nazelan.:)


bergambar dengan matahari terbenam

love it...sweet:)

cousin si baju hijau


No comments:

Post a Comment